Ons doel is gebruikers veilig en tijdig naar hun bestemming te leiden en gebruikers helder te informeren.
U BENT HIER !
Je weg vinden doorheen een gebouw is een proces van snel en voortdurend beslissingen nemen. Ons brein kan dit aan mits voldaan is aan de basisvoorwaarde van een duidelijke en ondubbelzinnige communicatie.
Eén onleesbaar of slecht geplaatst pictogram en je bent de gebruiker letterlijk kwijt.
Een goede wayfinding en signalisatie leidt gebruikers tijdig op hun bestemming.
WAYFINDING ?
Wat is wayfinding? Een gestructureerd aantal beslissingen die leiden tot de bestemming. Een goede wayfinding helpt mensen organisch van punt A naar punt B. Bezoekers vormen een cognitieve kaart in hun hoofd welke mentale representaties zijn van de werkelijkheid. Als het proces van wayfinding niet goed verloopt, is verdwalen het resultaat. Het vinden van de weg in een onbekende omgeving kan een stressvolle ervaring zijn, zeker als mensen verdwalen.
Vanuit een totaalanalyse geven we oplossingen die niet alleen rekening houden met de psychologie en functionaliteit, maar ook ruimte bieden aan creativiteit en originaliteit. Samen met onze stakeholders werken we op maat oplossingen uit.
YOU ARE RIGHT … ON TIME
Wat was eerst; de ‘weg’ of de ‘bestemming’? Bezoekers zoeken geen weg of parcours maar wel een bestemming. De term ‘way finding’ klopt dus eigenlijk niet. Maar bij de introductie klonk het wellicht beter dan ‘destination finding’.
Mensen tijdig tot hun bestemming leiden door middel van een goede wayfinding maakt hen niet bewust gelukkig maar het voorkomt wel een negatieve ervaring.
‘IN DE EENVOUD TOONT ZICH DE MEESTER’
Johann Wolfgang von Goethe
Het ontwikkelen van een goede wayfinding, signalisatie of infografiek die zowel tegemoet komt aan de behoeften van de klant als die van de bezoeker vraagt een oefening in eenvoud en helderheid. Een goed eindresultaat oogt steeds eenvoudig. Wij helpen klanten bij het vertalen van een visie in een strategie.
ONDERZOEK & ANALYSE
Om die eenvoud te bereiken gaan we in dialoog de noden, wensen en bekommernissen van de klant analyseren en deze vervolgens synchroniseren met de behoeften en gedrag van de bezoekers.
De resultaten van deze analyse vormen het fundament waarop we dan een strategie uitbouwen.
ONTWERP & REALISATIE
Zodra we de strategie uitgewerkt hebben trekken we naar het tekenbord en wordt de aanpak uitgewerkt die rekening houdt met de artistieke, technische en inhoudelijke mogelijkheden en beperkingen van zowel media als locaties. Hiervoor werken we nauw samen met scenografen, ontwerpers en producenten.